Ved modtagelse af en opsigelse, skal leder bede medarbejderen aflevere en skriftlig opsigelse. Denne skal lederen datere underskrive og sende til lønteamet.
Såfremt opsigelsesfristen er overskredet, kan leder evt. godkende forkortet opsigelsesvarsel.
Roller: Leder.
Hvornår: Umiddelbart og uden forsinkende ophold .
Leder eller adm. medarbejder udfylder fratrædelsesskema, inkl. bemærkning vedr. evt. ferie i opsigelsesperioden. Denne samt skriftlige opsigelse sendes via lederens mailboks, eller med leder som cc: på mailen, til lønteamet (husk at benytte korrekt mailgruppe).
HUSK: Hvis en løntilskudsmedarbejder fratræder skal lønteamet have besked, idet finansieringen ordnes centralt. Mail sendes til: lontilskud@ishoj.dk
Roller: Leder, Adm. medarbejder.
Hvornår: Hurtigst muligt efter modtagelse af opsigelsen, dog senest inden indberetningsfrist for sidste lønkørsel.
Lønkonsulenten ‘fratræder’, pba. modtagne skemaer, medarbejderen i systemet. Herefter sendes et fratrædelsesbrev til medarbejderen og dokumentation arkiveres. Derudover orienteres IT, så diverse adgange, licenser, mail mv. kan lukkes ned.
Roller: Lønkonsulent, IT-medarbejder.
Hvornår: Umiddelbart efter opsigelsen er modtaget.
Senest opdateret 9. august 2016