Lønudbetaling foretages ud fra de data, som modtages fra driftsstederne (med anført omkostningssted). Det gælder:
-De oplysninger lønteamet modtager ved ansættelser, ved ændring i medarbejderdata og ved fratrædelser
-Variable lønydelser indtastet hos driftsstederne Den adm. medarbejder følger bl.a. også op på, at afspadsering ikke går til udbetaling, hvis dette ikke er godkendt.
Ved evt. spørgsmål om løn kan lederen kontakte lønteamet.
Roller: Leder
Hvornår: Umiddelbart, og senest inden indberetningsfristen
Lønkonsulenter besvarer spørgsmål fra ledere vedr. løn.
Lønkonsulenterne varetager kontakten mellem driftsstedet og lønteamet.
Lønkonsulenterne håndterer lønkørsler og kontrollen heraf.
Roller: Lønkonsulent
Hvornår: Løbende efter faste tidsfrister, oplyst på oversigt over indberetningsfrister
Dagen efter lønkørsler kontrolleres der for maksbeløb og for negative lønsedler.
Der laves aperiodiske lønkørsler, hvis dette er nødvendigt. Det gælder fx ved fejl i ferietræk, når medarbejder har indberettet ferie, som alligevel ikke er afholdt. Eller ved sene indberetninger vedr. nyansættelser.
NB: Aperiodiske lønkørsler udføres kun i ekstraordinære tilfælde. Der foretages som udgangspunkt ikke aperiodiske lønkørsler pga. for sen indberetning.
NB: Der foretages ‘her og nu’ udbetalinger i undtagelsesvise tilfælde.
Roller: Lønkonsulent
Hvornår: Aperiodisk lønkørsel kan ikke foretages på dag 1 og 2 efter en lønkørsel.
Senest opdateret 9. august 2016