Udbetaling af feriepenge til tidligere ansatte i kommunen håndteres af Lønteamet, når medarbejdere ansøger om feriepenge via Borger.dk. Oplysninger om feriepenge kommer fra Feriepengeinfo.dk efter sidste lønkørsel.
Kommunen har en feriefond, hvorfra pengene udbetales. Feriekort sendes automatisk til medarbejderes e-boks efter den sidste lønkørsel.
Roller: Lønkonsulent
Hvornår: Løbende
Medarbejder logger ind på Borger.dk og ansøgeer om feriepenge. Der følger en vejledning Feriepengeinfo.dk. Feriekortet udfyldes med:
-Første og sidste feriedag
-Antal feriedage
-Afkrydsning i et af de fire felter vedr. beskæftigelse og overførelsesindkomst (dette afgør om det fx er personen selv, Borgerservice, jobcenteret eller A-kassen, som skal underskrive)
Roller: Fratrådt medarbejder
Hvornår: Lønteamet, leder og stedfortræder kan se feriepengeoplysninger i OPUS/Virk (Feriepengeinfo.dk)
Feriepenge sættes til udbetaling med aperiodisk lønkørsel på hver enkelt medarbejder.
Nyt feriekort på evt. restferie dannes automatisk og er tilgængelig i Borger.dk eller udbetaling.
Roller: Lønkonsulent
Hvornår: Der udsøges som udgangspunkt ferie 2 gange om ugen. Udbetaling sker tidligst 28 dage før ferien.
OBS: Feriepenge udbetales sammen med sidste løn for medarbejdere der går på pension.
Senest opdateret 9. august 2016