Hvad søger du?

Kontrol (3 af 3)

Kontroller hjælper til at sikre et ensartet niveau i lønprocessen i kommunen, sikrer korrekt dataregistrering og dermed lønudbetaling, samt mindske mængden af fejl.

Specialkontroller

  • Top 50 liste: 2 gange årligt (fx forår/efterår) trækkes en liste over de 50 højst lønnede medarbejdere i kommunen. Listen gennemgås i forhold til, om der er medarbejdere på listen, som i det forgangne halvår har fået en løn, der umiddelbart virker forkert i forhold til kontrollantens forventning. Kontrollen skal dokumenteres i forhold til hvem som er gennemgået, hvad er resultat, hvis der er fejl, hvad der er gjort ved fejlen samt hvem der har lavet kontrollen og hvornår kontrollen er udført. Dokumentationen kan arkiveres i papirformat eller elektronisk. Kontrollen udføres af en lønkonsulent
  • Gennemgang af VIP’er. Lønnen for de centrale medarbejdere pr. 31/12 (akkumuleret for hele året) godkendes/kontrolleres af Økonomichefen.
  • Gennemgang af VIP’er. Lønnen for direktionen pr. 31/12 (dog ikke kommunaldirektøren) godkendes/kontrolleres af Kommunaldirektøren.
  • Gennemgang af VIP’er. Lønnen for byrådet pr. 31/12 (akkumuleret for hele året) godkendes/kontrolleres af Kommunaldirektøren
  • Gennemgang af VIP’er. Lønnen for Kommunaldirektøren pr. 31/12 (akkumuleret for hele året) godkendes/kontrolleres af borgmesteren. Kontrollen skal dokumenteres i forhold til hvem som er gennemgået, hvad resultat er, hvis der er fejl, hvad der er gjort ved fejlen, samt hvem har lavet kontrollen og hvornår kontrollen er udført. Dokumentationen kan arkiveres i papirformat eller elektronisk

Senest opdateret 9. august 2016