Hvad søger du?

Rapporter/Styringsværktøj – roller og ansvar

Nedenfor får du et overblik over de roller og ansvarsområder, der er involveret i forbindelse med rapporter/styringsværktøj.

Adm. medarbejder

Som adm. medarbejder er du ansvarlig for at:

  • Sikre korrekt indberetning af fx fraværs/tilstedeværelsesdata (herunder ferie, sygefravær)
  • Sikre, at variable lønydelser lægges korrekt ind
  • Generelt kvalitetssikre data – herunder også stamdata, der er indtastet af lønkonsulent
  • Stille spørgsmål til lønkonsulenten, når der er berettiget tvivl, og der ikke findes svar tilgængelig på Lønportalen

Leder

Som leder/budgetansvarlig er du ansvarlig for at :

  • Grave dybere og stille spørgsmål til indhold i rapporteringen
  • Følge løbende op på fravær/nærvær
  • Sikre at ingen, der ikke er berettiget til at modtage lønydelser, får dette

 

NB: På mindre driftssteder vil lederen ofte også udfylde den adm. medarbejderrolle

Lønkonsulent

Som lønkonsulent er du ansvarlig for at:

  • Sikre, at data er korrekte
  • Understøtte organisationen i brugen af lønrelaterede rapporter og styringsværktøjer
  • Sikre, at særlige rapportfaciliteter, ved behov og som alene er til rådighed for lønkonsulenterne, anvendes bedst muligt til at understøtte driftssteder og kommunens samlede ledelse
  • Agere hurtigt, hvis der er fejl i administrationen af løn eller lønrelaterede ydelser, gennem dataudtræk via rapporter eller andre styringsværktøjer

Senest opdateret 9. august 2016