Anvendelse af rapporter og lignende styringsværktøjer i arbejdet med ledelseskontrol, budgetopfølgning og generel styring, er centralt i udførelsen af ledelsesopgaven
Rapporter anvendes først og fremmest til at skabe det fornødne overblik. Rapporter benyttes fx til den løbende opfølgning på lønforbruget, til Budgetopfølgningen generelt eller til opfølgning på ferie og fravær samt meget andet. Rapporterne i OPUS kan anvendes til mange forskellige formål – og skal tilgodese mange forskellige ønsker.
De tilgængelige rapporter og styringsværktøjer i KMD Opus kan og bør benyttes løbende. Dels i forbindelse med den daglige drift – til fx administrative opgaver eller kontroller og dels som fremadrettet styringsværktøj.
En række standardrapporter er gjort tilgængelige for brugerne. Rapporterne kan tilpasses egne behov (fx forbruget over en konkret periode), og de kan gemmes. Særlige rapporter kan aftales udviklet via Stabscenter Økonomi - Budget & Regnskab i fht. økonomirelaterede rapporter samt Lønteamet i fht. Løn- og fraværsrelaterede rapporter.
Kontakt, information og skemaer vedr. jobcenter
Senest opdateret 10. august 2016