Hvad søger du?

Ansættelse – roller og ansvar

Nedenfor får du et overblik over de roller og ansvarsområder, der er involveret i forbindelse med ansættelse af en ny medarbejder.

Adm. medarbejder

Som adm. medarbejder er du ansvarlig for at:

  • Indhente relevant dokumentation fra den nye medarbejder
  • Udfylde ansættelsesskema samt lønindplaceringsskema (ellers leder)
  • Udfylde evt. jobcenterblanketter vedr. virksomhedspraktik og løntilskud (ellers leder)
  • Fremsende dokumentation, ansættelsesskema samt lønindplaceringsskema til lønteamet – altid med leder som cc: på mailen 7300@ishoj.dk
  • Oprette:
  • a) evt. mødetidsplan i RI (KMD Opus) og/eller
  • b) i evt. andre systemer (PDC Vagtplan, TRIO)

Leder

Som leder/budgetansvarlig er du ansvarlig for at:

  • Sende dokumentation, ansættelsesskema samt lønindplaceringsskema til lønteamet, eller være cc: på mailen 7300@ishoj.dk
  • Have kontakt med jobcentre vedr. job med løntilskud og virksomhedspraktik
  • Have det overordnede ansvar for at relevante ændringer meddeles til lønteamet
  • Have den direkte kontakt med lønteamet
  • NB: På mindre driftssteder vil lederen ofte også udfylde den adm. medarbejderrolle 

Lønkonsulent

Som lønkonsulent er du ansvarlig for at:

  • Sikre korrekt oprettelse af medarbejdere i systemet
  • Håndtere medarbejderoprettelser, virksomhedspraktikanter og personer i løntilskud
  • Fremsende ansættelsesskema med påført medarbejdernummer til IT-afdelingen
  • Udarbejde og sende ansættelsesbrev
  • Besvare eventuelle spørgsmål fra leder 

Øvrige roller

IT-medarbejder:    

  • Tildeler IT-roller og rettigheder + Tildeler telefonnumre

Jobcenter:             

  • Har kontakten til leder

HR-medarbejder:  

  • Inddrages ved særlige ansættelser eller ved spørgsmål til overenskomst og lokalaftale 

Senest opdateret 23. juni 2016