Målet er, at bidrage til gode fysiske rammer for kommunes administrative medarbejder på Rådhuset samt øvrige driftssteder. Vi håndterer derfor en lang række større og mindre prakiske opgaver.
Postrunder
For at undgå problemer med post der ikke bliver sendt tids nok, er her nogle retningslinjer vi alle kan følge.
Alle hverdage bliver der gået 2 postrunder på alle etager. Den ene om formiddagen, den anden om eftermiddagen. Hvis der sker undtagelser hvor der IKKE bliver hentet post, vil det blive informeret via en mail i god tid.
Herunder følger tidspunkter hvornår vi starter og slutter.
Postrunden om formiddagen starter:
Mandag til torsdag : kl. 11.00
Fredag : kl. 10.30
Postrunden om eftermiddagen starter:
Mandag til torsdag : kl. 15.00
Fredag : kl. 13.30
Postrunden om eftermiddagen afsluttes altid på 2. Etage:
Mandag til torsdag : kl. 15.30
Fredag : kl. 14.00
Har man breve efter de nævnte afslutningstidspunkter, altså 15.30 fra mandag til torsdag og kl. 14.00 om fredagen, som skal sendes, skal man selv gå i rådhusservice med brevene. Dog absolut senest 15.40, da vi skal kunne nå på posthuset med brevene inden vores lukketid.
Har man breve efter Rådhusservices lukketid skal man selv sørge for at gå på posthuset.
Ishøj kommunes trykkeri er beliggende i stueetagen i Rådhusservice.
Der har ansatte på rådhuset, ansatte på kommunens driftssteder samt kommunens foreninger mulighed for at få trykt/printet nogle opgaver i arbejdsmæssig sammenhæng.
De opgaver vi printer mest af er: brochurer, foldere, plakater, flyers, visitkort etc.
Vi kan kun trykke op til A3 format.
Vi kan også plotte store plakater. Op til 1 meter i bredden. De koster dog 200 kr. pr. stk.
Man skal typisk forvente 2-3 dages levering, dog lidt længere tid ved større opgaver. Dog bestræber vi os på at få opgaven klaret så hurtigt som muligt.
Foreninger og driftssteder skal betale for at få trykt materiale i trykkeriet. 1,25 kr for farvekopi og 0,15 kr for sort/hvid for tryk på en side.
Det anbefales at man helst sender filerne til trykkeri@ishoj.dk
Derudover er det bedst at sende pdf-filer, da de er låste filer, som ikke ændres når man åbner filen.
Er der spørgsmål omkring trykopgaver kan Martin Nielsen kontaktes på 4357 7227 eller 2167 2823.
Rådhusservice varetager driften af rådhuset. Vi søger for at der bliver fjernet papiraffald fra etagerne. Vi foretager småreparationer. Udskiftning af lyskilder. Ophængning af billeder og whiteboards. Vi hjælper med interne flytninger på rådhuset. Vi fjerner uønskede møbler, etc.
Vi sørger også for at bestille eksterne håndværkere til de opgaver, vi ikke kan/må udføre.
Derudover har vi også en hel del ad hoc opgaver. F.eks udlevering og bestilling af kontorartikler. Aflevering af printerpapir. Administrering af møbeldepot etc.
Rådhusservice kan kontaktes på 4357 7185 eller raadhusservice@ishoj.dk
Står du med et problem i forbindelse med driften, så kontakt os.
Rådhuset råder over biler og cykler som rådhusets medarbejdere kan låne til arbejdsbrug.
Biler
Bookning af biler foregår i Outlook via ressourcer. Nøgler udleveres i Informationen på 2.etage.
Bilerne er parkeret i et bur i hhv. Bilka's og Bibliotetes kælder.
Ved tilbagelevering skal bilen stilles, hvor den blev taget og tanken skal være over halv fyldt. Der er brændstofkort i bilerne som kan benyttes.
Det er muligt at booke en GPS til bilerne i Rådhusservice
Rådhusservice står for bestilling af værkstedsbesøg samt skift mellem vinterdæk og sommerdæk.
Ved fejlmeldinger på bilerne, tjekker Rådhusservice også op på opgaven.
Cykler
Det er muligt at låne cykler igennem rådhuset til arbejdsmæssig brug.
Vi har p.t. 2 el-cykler, som er ret populære, og en del andre almindelige cykler i god kvalitet.
De kan bookes hos rådhusservice. Der er også mulighed for at låne cykelhjelm.
Nøgler, Cykelhjelm og evt batteri udleveres i Rådhusservice. Cyklerne er parkeret i vores cykelkælder.
Vi har pumpe i rådhusservice.
I forbindelse med byrådsmøder er Rådhusservice behjælpelige med at stille borde, stole og andet udstyr klar til byrådsmøder.
Derudover hjælper trykkeriet med at printe dagsordner.
Vi har derudover en kollega der deltager ved byrådsmøderne, som teknisk hjælp.
Rådhusservice har nøgler/servicenøgler til alle kommunens ejendomme.
Udlån sker efter aftale med rådhusservice på 1.etage.
Skal du booke et mødelokale? Så klik på linket herunder
(Mødelokalerne, mad, forplejning og ressoucer)
Senest opdateret 28. januar 2020