Vores arbejdsmobiltelefoner skifter over den 3. januar kl. 17. Det nummer, du har i dag bliver automatisk overført til den nye leverandør. Så du skal bare skifte SIM-kort, når skiftet til den nye leverandør sker, da dit gamle SIM-kort ophører med at virke, når dit nummer flyttes. Dit nye SIM-kort får du af din nærmeste leder, som sørger for, at alle SIM-kort til afdelingen bliver afhentet samlet hos IT.
Hvis du har en iPad eller andre mobildata-abonnementer, vi du få oplysninger om, hvad du skal gøre senere, men lige nu forventer IT, at skiftet sker løbende i løbet af januar.
Den 4. januar kan du opsætte din telefonsvarer ved at ringe til tlf. 20 17 17 17. Se en vejledning til, hvordan du gør: TDC Erhverv – Brugerinformation
Der har været meget tale om, at man skulle kunne ringe og bruge data i EU efter ændringerne i sommers. Dette er ikke tilfældet, med mindre du køber et abonnement, der dækker dette.
Som udgangspunkt er det kun i Danmark, du har fri tale på de abonnementer, som kommunen benytter i forbindelse med den SKI-aftale, som kommunen er forpligtiget til at benytte. Det samme gør sig gældende for data, hvor kommunens abonnementer dækker 10GB data i Danmark og intet i udlandet.
Så det er desværre ikke som mange sikkert tror, givet frit.
Samtidig er der lukket for det, der hedder indholdstakseret SMS, hvilket dækker over ydelser der koster ekstra i forhold til almindelig SMS-takst. Det betyder, at du ikke kan købe billetter, lave donationer og lignende via din arbejdsmobiltelefon.
Du vil i forbindelse med skiftet løbende få nye oplysninger fra IT på Uglen.
Senest opdateret 27. oktober 2021