Hvad søger du?

Din arbejdsmobil skal have nyt SIM-kort  

I starten af januar skifter vi leverandør til TDC på mobiltelefon-området

Vores arbejdsmobiltelefoner skifter over den 3. januar kl. 17. Det nummer, du har i dag bliver automatisk overført til den nye leverandør. Så du skal bare skifte SIM-kort, når skiftet til den nye leverandør sker, da dit gamle SIM-kort ophører med at virke, når dit nummer flyttes. Dit nye SIM-kort får du af din nærmeste leder, som sørger for, at alle SIM-kort til afdelingen bliver afhentet samlet hos IT.  

Hvis du har en iPad eller andre mobildata-abonnementer, vi du få oplysninger om, hvad du skal gøre senere, men lige nu forventer IT, at skiftet sker løbende i løbet af januar.

Den 4. januar kan du opsætte din telefonsvarer ved at ringe til tlf. 20 17 17 17. Se en vejledning til, hvordan du gør: TDC Erhverv – Brugerinformation 

Ikke fri tale udenfor Danmark

Der har været meget tale om, at man skulle kunne ringe og bruge data i EU efter ændringerne i sommers. Dette er ikke tilfældet, med mindre du køber et abonnement, der dækker dette. 

Som udgangspunkt er det kun i Danmark, du har fri tale på de abonnementer, som kommunen benytter i forbindelse med den SKI-aftale, som kommunen er forpligtiget til at benytte. Det samme gør sig gældende for data, hvor kommunens abonnementer dækker 10GB data i Danmark og intet i udlandet.

Så det er desværre ikke som mange sikkert tror, givet frit.

Samtidig er der lukket for det, der hedder indholdstakseret SMS, hvilket dækker over ydelser der koster ekstra i forhold til almindelig SMS-takst. Det betyder, at du ikke kan købe billetter, lave donationer og lignende via din arbejdsmobiltelefon.

Du vil i forbindelse med skiftet løbende få nye oplysninger fra IT på Uglen. 

Senest opdateret 27. oktober 2021

1156

af dine kolleger er allerede tilmeldt vores interne nyhedsbrev

Tilmeld dig Ishøj indefra nu