De nye apps skal lette den daglige sagsbehandling ved, at medarbejderne selv kan indberette fravær, udlæg og kørsel. Lederen får adgang til en app, hvor indberetningerne fra medarbejdere kan godkendes.
App-løsningen findes både som apps til smartphone/tablet samt browser app. Appsene er lettilgængelige og nemme at bruge.
De tre KMD applikationer er:
I en senere fase forventes implementering af to nye apps. Disse apps er primært målrettet regnskabsområdet.
Hvis du får brug for hjælp til KMD apps, kan du kontakte superbrugeren i dit center, som kan svare på dine spørgsmål.
God fornøjelse med Mine Apps!
De nye apps giver medarbejderne et let overblik over egen feriesaldo, fravær, kørsel og udlæg.
Medarbejderes egne registreringer, og lederens godkendelser i apps, skal forenkle arbejdsgangene og frigøre ressourcer til andre opgaver.
Procedurerne for indberetninger og godkendelse af kørsel, fravær og udlæg er uændret, forskellen er, at processen nu digitaliseres, da indberetningerne i de nye apps registreres direkte i vores økonomiske system KMD Opus.
Reglerne for ferieafholdelse, kørsel mv. følger gældende regler på området og lokale aftaler.
Følg nedenstående links til introduktionsvideoer til apps'ene, det tager ca. 15 min at gennemgå videoerne. Det er nemmest at bruge KMD-apps på mobiltelefonen. Alternativt kan man logge på via computeren på nedenstående weblink.
Opsætningen i webudgaven ligner meget mobilappen, så introduktionsvideoerne kan derfor både bruges til mobil og webadgang.
Der er ikke udarbejdet introduktionsvideoer til Ledergodkendelsesappen.
Superbrugerne vil give ledere med personaleansvar i hvert center en kort introduktion til denne app.
Hav din mobil og NEMID klar - og find introduktionsvideoerne her:
Senest opdateret 28. oktober 2022