Hvad søger du?

Undgå bøvlet tastearbejde med en digital formular

Vi har fået et fælles formularsystem, der automatisk kan hente cpr.-oplysninger på borgerne

Bruger I borgerrettede formularer i dit center, hvor du eller dine kolleger skal sidde manuelt og indtaste oplysninger i it-systemer?

Det er vores kolleger i Borgerservice nu fri for, da ansøgningen om lejebolig siden den 9. oktober 2017 har været digital.

Løsningen, som Borgerservice bruger, kan hente borgernes cpr.-oplysninger, så de automatisk kommer ind i formularen. Det åbner op for, at vi kan bruge formularsystemet på andre områder også, fortæller chef for Borgerservice, Claes Jakobsen.

”Kontrolenheden har allerede vist interesse. De vil fremadrettet bruge formularsystemet, når de skal have ydelsesmodtagere til at bekræfte, at de fortsat er berettiget til ydelser som enlige. Andre centre, der vil have mere at vide om muligheden, kan kontakte vores digitaliseringskoordinator, Jesper Vig Meyer på lokal  6203.”

Nem indgang for borgerne

IT-løsningen, som er brugt til den digitale boligansøgning, er en integration mellem et formularsystem og Serviceplatformen (KOMBIT) - en platform, der samler den data og funktionalitet, som kommunale it-systemer ofte anvender. Den digitale boligansøgning er en del af Ishøjblomstens indsatsområde ’Nem Indgang for borgeren’. Projektet er gennemført i et samarbejde mellem Borgerservice og Boliganvisningen.

Har du spørgsmål til artiklen, kan du kontakte:

Senest opdateret 27. oktober 2021

1156

af dine kolleger er allerede tilmeldt vores interne nyhedsbrev

Tilmeld dig Ishøj indefra nu