Telefonlinjen er et tilbud til voksne i akut psykisk krise, hvor de kan få professionel støtte og rådgivning, så den akutte krise ikke forværres.
Har du via din stilling kontakt til en borger, som kan opleve at have akut brug for en at tale med? Så fortæl vedkommende om akuttelefonen: 25 25 04 00.
Telefonen er for alle borgere i de otte kommuner, og har åbent alle dage kl. 23.30-7.00. Telefonen dækker dermed de timer, hvor andre rådgivningstilbud typisk har lukket.
Indholdet af alle opkald fra Ishøjborgere til akuttelefonen bliver formidlet videre til Ishøj Kommune, så borgeren kan få den rette hjælp i det videre forløb. Dette vil borgeren få oplyst ved samtalens start, hvor vedkommende vil blive bedt om at oplyse cpr-nr.
Akuttelefonen er bemandet af professionelle medarbejdere fra bostedet Kløverengen. Medarbejderne er vant til at håndtere borgere i psykisk krise, og de har et godt kendskab til kommunernes tilbud, så de kan hjælpe borgeren videre.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte tovholderen i Ishøj Kommune:
Akuttelefonen er foreløbigt åben i en et-årig forsøgsperiode, og er etableret af Ishøj, Vallensbæk, Albertslund, Brøndby, Hvidovre, Glostrup, Tårnby og Dragør Kommuner.
Senest opdateret 27. oktober 2021