Ændringen skyldes nye landsdækkende retningslinjer for brugeradministration og gælder også, hvis du bruger en af de nyere computere, som har eget login til kommunens netværk.
Allerede nu har du tre alternativer til at ringe, hvis du har glemt din Citrix-kode og derfor ikke kan logge på Citrix:
Årsagen til, at du ikke kan komme ind i it-systemerne kan også være driftsforstyrrelser. Dem kan du holde dig opdateret på ved at tilmelde dig IT’s sms-service via boksen ’Tilmelding til SMS-driftsinformation’ på forsiden af Uglen.
IT har været nødt til at ændre procedurerne for brugeradministration, fordi der er kommet nye retningslinjer fra datatilsynet og GDPR (EU Persondataforordningen).
De nye regler betyder, at IT er forpligtet til at være sikker på, at de brugere, de administrerer, også er dem, de udgiver sig for. Som det er i dag, har IT omkring 1300 brugere registreret i systemet, og mange af disse kender de ikke.
Enhver kan ringe til IT og blive hjulpet til at få adgang til systemet, men det betyder, at der ikke er garanti for, hvem der bliver betjent. Det er årsagen til, at det fra 1. oktober 2017 ikke længere er muligt at bruge denne løsning.
Et kodeord skal:
Et kodord må ikke:
Senest opdateret 27. oktober 2021