Hvad søger du?

Fakturaudskrivning

Centerenheden varetager opgaven med fakturering for hele Direktionscenter. Desuden har nogle få driftssteder, som ikke fakturerer særligt ofte, lavet aftale med Centerenheden om også at fakturere for dem.

Fakturering laves i Opus Salgsstyring, som er en del af Opus Økonomi. Der faktureres både til private personer og til firmaer. Private personer modtager en e-faktura i deres E-boks, mens firmaer med EAN nr. får deres e-faktura i deres virksomheds økonomisystem/digitale postkasse. Dette sker centralt via vores IT leverandør KMD.

Hvis der er behov for at fremsende bilag, må den som skal have faktureret selv gøre dette via e-mail.

For at undgå dobbeltbetalinger fra debitor er det vigtigt i mailen at gøre opmærksom på det kun er bilag til specifikation/dokumentation – og at faktura sendes separat.

Fakturering - vejledning

Hvis du skal have lavet en faktura af Centerenheden, skal du udfylde en faktureringsskabelon. Denne skabelon kan hentes her på Uglen.

Der sendes en mail til: Centerenheden@ishoj.dk  vedhæftet udfyldt faktureringsskabelon.

Bliver I efterfølgende kontaktet af debitor, på baggrund af fakturaen, og I evt. aftaler anden betalingsfrist m.m. (selvom I helst ikke selv må lave aftaler) så skal Betaling og Ejendomsskat kontaktes og informeres. Dette af hensyn til den efterfølgende rykkerprocedure. 

Når vi har faktureret, bogføres beløbet til det PSP-element, som I har meddelt os.

Vi kører herefter rykkerkørsler med passende mellemrum og rykker debitorerne.

Bogføringen er ikke ensbetydende med regningen er betalt.

Vær lige en gang imellem opmærksom på, om beløbet er bogført på jeres PSP-element. Dette for at følge op på, om Centerenheden har faktureret beløbet. Mail med anmodning om fakturering kunne jo være gået tabt.

Har I spørgsmål om fakturering – er I naturligvis altid velkomne til at kontakte os.

Med venlig hilsen

Centerenheden – en del af Stabscenter Økonomi, som sidder på 9. etage på Rådhuset

Fakturering - skabelon

Du sender en mail til vores fælles postkasse: Centerenheden@ishoj.dk

med nedenstående udfyldte faktureringsskabelon - min. de obligatoriske felter (X)

Skabelon findes på nedenstående link

Er de obligatoriske oplysninger ikke udfyldt, returneres skabelon til videre bearbejdning.

Med venlig hilsen

Centerenheden – en del af Stabscenter Økonomi, som sidder på 9. etage på Rådhuset

Indbetalinger

Kommunes Nem-konto er 4316 3326102555

Hvis du forventer indtægter, send gerne en mail til Centerenheden med information om beløb, afsender og hvem der skal modtaget et bilag på indtægten

Pft. Centerenheden


Vedhæftede filer

Senest opdateret 9. april 2021