Nu kan du undgå situationer som denne med den nye it-sms-service.
Nu er det slut med at hænge i telefonen hos IT for at finde ud af, hvad der er galt, når fx Citrix eller Outlook-mailen er nede for en stor gruppe af brugere. IT tilbyder en ny sms-service, hvor du kan blive opdateret på driftsstatus blot ved at indtaste dit mobilnummer. Du finder den nye service i en blå boks med titlen ’Tilmelding til SMS-driftsinformation’ øverst på forsiden af Uglen
– og her, hvor du kan tilmelde dig med det samme:
Lige nu kan du sætte flueben ud for, om du ønsker information om Citrix, Outlook, Telefoni, SBSYS og CARE. Men det er meningen, at servicen også kan udvides til andre it-systemer, hvis behovet er der.
”Vi håber, at rigtig mange vil tage imod tilbuddet og benytte sig af det. Forhåbentlig kan vi undgå nogle af de frustrationer, man som bruger kan have, når et system er nede, og der går lang tid, inden man finder ud af, hvad der er galt, og hvornår det kan blive fixet. Nu kan du få besked med det samme ligegyldigt, hvor mange der er ramt af problemet. Vi hører rigtig gerne fra brugere, der kunne have brug for at holde sig opdateret på driften af andre it-systemer end dem, vi har med i sms-ordningen lige nu,” siger IT-chef Kim Niegsch.
Vidste du i øvrigt, at du heller ikke behøver ringe til IT, hvis du glemmer din adgangskode til Citrix eller er blevet låst, fordi du har tastet koden forkert? Du kan ordne det selv med dit NemID via hjemmesiden nemadgang.ishoj.dk.
Har du spørgsmål til denne artikel, kan du kontakte:
Senest opdateret 27. oktober 2021