I forbindelse med Tillidsrepræsentanters deltagelse i møder og kurser, er der mulighed for at driftsstedet løbende kan søge refusion for de medgåede arbejdstimer. Det er de såkaldte AKUT-midler, som indbetales for alle medarbejdere, som medgår til finansieringen. Med andre ord vil driftsstedet kunne få dækket produktivitetstabet ved Tillidsrepræsentantens fravær ved hjælp af disse midler.
Imidlertid er det vigtigt, at der søges i tide. Og for at Lønteamet kan nå at behandle det udfyldte skema, som ligger her: Indberetning af deltagelse i tillidsrepræsentantarbejde i 2020, skal Lønteamet modtage skemaet senest den 28. februar 2021 på 7300@ishoj.dk. De faglige organisationer skal herefter have modtaget ansøgningen fra Lønteamet senest 31. marts 2021. Bemærk, at der skal anføres et PSP-element til kontering af refusionen, når den modtages. Hvis der ikke er oprettet et PSP-element på driftsstedet til TR-refusion, så skal Økonomikonsulenten først kontaktes mhp. oprettelse af et PSP-element.
Information om Tillidsrepræsentanters deltagelse i møder, kurser mv. kan findes på Uglen under Center for Ledelse og Strategi under punktet: "Her finder Du information omkring tillidsrepræsentanter"
Skema til indberetning findes også på Lønportalen under punkt 11. Skemaer.....m.m., i værktøjskassen.
Afslutningsvis anbefales det, at der for alle TR'ere, året igennem, løbende indsendes anmodning om AKUT-refusion, for at løbende modtage refusion.
Med venlig hilsen
Lønteamet
Senest opdateret 1. februar 2021