Hvad søger du?

Informationssystem hjælper med overholdelsen af de vedtagne retningslinjer for sygefravær

Der har fra forskellig side været usikkerhed om, hvordan de nu vedtagne retningslinjer for sygefravær sikres overholdt i praksis. Med KMD's Informationssystem, som Lønteamet har opdateret med de vedtagne, nye retningslinjer, får den enkelte medarbejders leder besked, når der er grund til at foretage sig noget.

Lønteamet har modtaget flere henvendelser fra ledere og medarbejdere, som vil vide, hvordan man kan sikre at de nye "Retningslinjer for sygefravær" overholdes. På den baggrund skal vi orientere om, at KMD's Informationssystem sikrer, at den enkelte medarbejders leder bliver briefet med en besked via sin email-indbakke, når der er grund til at foretage sig noget.

Når en medarbejder  således har haft 3. sygefraværsdag, 6. sygefraværsdag, fortsat sygefravær ud over 10 dage osv., bliver der fremsendt en email til medarbejderens leder med baggrunden for den afsendte email. Det forudsætter selvfølgelig, at medarbejderens fravær er registreret korrekt, herunder løbende. Hvilket i forvejen normalt er en forudsætning for - som arbejdsgiver - at kunne modtage sygedagpengerefusion, hvis fraværet strækker sig over mere end 30 dage.

Er der tvivlstilfælde eler spørgsmål til dette, kan de rettes til 7300@ishoj.dk, eller på telefon til Lønteamet på (4357) 7300.

Er du i tvivl om Retningslinjerne for Sygefravær, så findes de på "Uglen" under Fagområde HR, under afsnittet "Personalepolitik, personalehåndbog og retningslinjer", her: http://uglen.ishoj.dk/sites/default/files/PDF/personalepolitisk_retningslinje_-_sygefravaer.pdf

M.v.h.

Stabscenter Økonomi/Lønteamet

Senest opdateret 31. oktober 2016

1156

af dine kolleger er allerede tilmeldt vores interne nyhedsbrev

Tilmeld dig Ishøj indefra nu