En god historie: TV-Ishøj runder 1 million visninger på YouTube.
”Hvor er det fedt :)”
”Sikke en dejlig nyhed”
Det var blot nogle af kommentarerne fra vores kolleger på Uglen, da vi i maj bragte nyheden ’Det uspiste fra rådhusets kantine går til socialt udsatte’. For man bliver da glad i låget af sådan en historie - og måske endda inspireret. Det var også kommunaldirektørens budskab, da han i sin nytårstale talte om, hvor vigtigt det er, at vi husker at dele vores succeser. For det er i de gode historier, vi kan finde motivation i jobbet og inspirationen til at gøre tingene anderledes.
Men det kan godt være svært at huske at få delt de gode historier, så det vil Kommunikation gøre en ekstra indsats for i det kommende års tid. For der er masser af gode historier derude. Det var lederdagen i november sidste år et godt eksempel på. Her kom lederne med så mange gode eksempler på succeser, at der slet ikke var tid til at gennemgå alle sammen.
”At fortælle de gode historier er allerede en kerneopgave for os i Kommunikation, som vi løser dagligt. Så det vi primært vil koncentrere indsatsen om er at få flere af de gode historier frem i lyset. Vi vil arbejde på at få sat indsamlingen af gode historier mere i system og på at finde nye metoder til at finde de gode historier både internt hos vores kolleger og blandt borgerne,” siger stabschef Katharina Edlenborg fra Kommunikation. Ambitionen er, at det i sidste ende bliver en naturlig del af den daglige drift lige at få tænkt den gode historie ind også.
En del af indsatsen har du allerede stiftet bekendtskab med i Ishøj indefra og Uglen, hvor vi arbejder på at bringe flere gode historier om det, vi er lykkes godt med i kommunen. Der har fx været historien om Dorthe fra Kærbo, der gik viralt på Facebook med et billede af den lækre mad, hun serverer for de ældre. Det førte senere til omtale i både Ekstra Bladet og Hendes Verden, hvor hele Danmark nu har kunnet læse om den gode mad, vi serverer for vores ældre. Og så var der fx også historien om TV-Ishøj, der rundede 1 million visninger af alle de mange indslag på YouTube-kanalen.
Den eksterne del af indsatsen indeholder blandt andet opstart af et netværk af borgerambassadører, der kan hjælpe med at finde de gode historier, konkurrencer på Facebook, hvor opgaven for Facebookbrugerne bliver at finde gode historier – fx om et yndlingssted i kommunen og en tilflytterhjemmeside, hvor vi får samlet alle de gode historier om kommunens tilbud og aktiviteter, der gør os attraktive for potentielle tilflyttere.
Vi begynder at kontakte relevante personer om indsatsen ’De gode historier om Ishøj’ lige efter sommerferien.
Hvis du ligger inde med en god historie allerede nu – stor eller lille – er du altid velkommen til at kontakte:
Senest opdateret 27. oktober 2021