Det sker som del af en besparelse i kørselsafdelingen. Hidtil har kørselsafdelingen leveret papirpost mellem kommunens decentrale institutioner og rådhuset, men det er slut fra den 1. marts.
”Efter samtaler med centerchefer og direktion har vi dannet os et overblik over behovet for intern kørsel. Derfor vil vi fremover stadig levere og hente fysiske varer, men omfanget bliver sat ned. Papirpost skal den enkelte medarbejder fremover scanne ind og sende per e-mail – det gælder dog ikke større materialer. Det har vist sig være den fornuftige måde at spare på. Ændringen ved den interne kørsel ændrer dog ikke ved kørselsafdelingens kerneopgave, nemlig at køre med borgerne,” siger Inge Sørensen, som er centerchef for Ejendomme og Byggesager, som også fortæller, at den nye kørsel vil blive evalueret løbende.
Nedenfor kan du se, hvad kørselsafdelingen fremover kører med i den interne kørsel:
Center for Dagtilbud og Skoler
Bogkasser til skolerne ved de to årlige bogudsendelser.
Center for Kultur og Fritid
Bogkasser fra bibliotek til skoler og bøger til ældre medborgere, som ikke har mulighed for at komme på biblioteket.
Center for Ældre og Omsorg
Kørsel fra Kærbos køkken til Pilehavehus og kørsel af plakater og lignende til ophængning i mindre omfang.
Borgmesterkontor
Udbringning af dagsordensmateriale til byrådets medlemmer.
Vin til institutioner i forbindelse med jubilæer.
Forplejning til receptioner.
Park, Vej og Miljø
Intern kørsel mellem centeret og rådhuset.
Hvis du har spørgsmål til artiklen, kan du kontakte:
Senest opdateret 4. september 2018